ROBIĄC UŻYTEK. ŻYCIE W CZASACH POSTARTYSTYCZNYCH SKŁADA SIĘ Z WYSTAWY ORAZ PROGRAMU PUBLICZNEGO, W KTÓRYCH BIERZE UDZIAŁ PONAD STU UCZESTNIKÓW

Publiczna redakcja wystawy – warsztaty

28 lutego 2016
Publiczna redakcja wystawy – warsztaty

Budynek Emilia podczas trwania wystawy „Robiąc użytek. Życie w epoce postartystycznej”, fot. Maja Wirkus, 2016.

Publiczna redakcja wystawy – warsztaty dla dorosłej publiczności
Prowadzenie: Agnieszka Pajączkowska
28 lutego 2016 (niedziela), godz. 15.00
Pawilon Emilia, pierwsze piętro
Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, ul. Emilii Plater 51

Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie zaprasza do udziału w warsztatowym spotkaniu dla widzów dorosłych. Warsztaty przeznaczone szczególnie dla osób zainteresowanych „Robiąc użytek”.

Robiąc użytek. Życie w epoce postartystycznej jest wystawą, która rozwija się w czasie” – czytamy w opisie. Czy widzowie mogą stać się jej użytkownikami? Czy podejmowana w wystawie kwestia statusu i kompetencji osób tworzących sztukę w czasach postartystycznych, dotyczy także tych, którzy są tej sztuki odbiorcami?  Czy wystawa, która miała już wernisaż, może być redagowana przez swoją publiczność.

Zajęcia będą polegać na twórczej i krytycznej pracy z wystawą. Ćwiczenia, działania i dyskusje mogą doprowadzić do sformułowania rekomendacji zmian, uzupełnień lub dodatkowych interpretacji związanych z treścią lub formą wystawy.

Formularz zgłoszeniowy dostępny tutaj

Warsztaty poprowadzi Agnieszka Pajączkowska – animatorka kultury, kulturoznawczyni, doktorantka w IKP UW (Zakład Filmu i Kultury Wizualnej), członkini Towarzystwa Inicjatyw Twórczych „ę” i Stowarzyszenia Katedra Kultury. Zajmuje się twórczą, krytyczną i teoretyczną pracą wokół fotografii – szczególnie praktykami fotografii codziennej i użytkowej. Interesuje się edukacją muzealną i koncepcją edukacji wizualnej. Prowadząc warsztaty i działania fotograficzne współpracowała m.in. z Miesiącem Fotografii w Krakowie, Kolektywem Sputnik Photos, Domem Spotkań z Historią. W MSN, wspólnie z Katarzyną Mieleszko, prowadziła warsztaty do wystawy „Gdyby dwa morza miały się spotkać”. Współtworzy projekty łączące temat fotografii, edukacji wizualnej, lokalnej historii – m.in. Migawki. Spotkania z fotografią, Seminarium Wizualne, Tożsamości Odzyskane, Wizualny Eksperyment Muzealny. „Zapisem socjologicznym” zajmuje się od 2013 roku w ramach działania „Coś, co zostanie”. Prowadzi Wędrowny Zakład Fotograficzny.