Feral Trade (Dziki Handel) jest firmą, która robi użytek z sieci społecznościowych, wykorzystując je do prowadzenia handlu artykułami spożywczymi i organizowania nieoficjalnego transportu towarów (patrz: skala 1:1). Kate Rich, która zapoczątkowała tę działalność, tak ją opisuje: „Firma skupia się na dystrybucji niewielkich transportów produktów spożywczych, zdobywanych bezpośrednio od dostawców i przewożonych dzięki spożytkowaniu wolnej przestrzeni w bagażach osób, które jeżdzą na wakacje, dojeżdżają do pracy czy wyjeżdżają w celach kulturalnych”. Pierwsza oficjalna „dzika wymiana handlowa” polegała na hurtowym imporcie 30 kg kawy bezpośrednio od Sociedad Cooperative de Cafecultores Nonualcos R.L. w San Pedro w Salwadorze do Bristolu w Wielkiej Brytanii. Dostawa była skoordynowana wyłącznie poprzez kontakty osobiste, e-maile i SMS-y. Następnie kawa była dystrybuowana na terenie kraju i w Europie poprzez sieci połączeń prywatnych i zawodowych oraz w efekcie przelotnych znajomości. Produkty na import są wybierane ze względów pragmatycznych (np. trwałość) oraz na podstawie ich „społecznego” potencjału. Towary w obiegu to m.in. hiszpańska oliwa z oliwek, herbata z Chin i sól z Gruzji.
ROBIĄC UŻYTEK. ŻYCIE W CZASACH POSTARTYSTYCZNYCH
SKŁADA SIĘ
Z WYSTAWY
ORAZ
PROGRAMU PUBLICZNEGO,
W KTÓRYCH BIERZE UDZIAŁ PONAD STU
UCZESTNIKÓW