Zgodnie z duchem Artist Placement Group, zespół kuratorski wystawy Robiąc użytek zaangażował artystów w proces kształtowania projektu. Subtelnie modyfikują oni modele funkcjonowania instytucji artystycznej. Jesper Alvaer, norweski artysta i badacz z Akademii Sztuk w Oslo (KHiO), współpracuje z działem edukacji Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Zaprasza edukatorów, przewodników i wolontariuszy do wspólnych działań twórczych, odbywających się przez cały czas trwania wystawy. Eksperymentują oni z relacjami fundamentalnymi dla prowadzenia procesów edukacyjnych w instytucjach artystycznych: pomiędzy wolontariuszem i artystą, artystą i dziełem, dziełem i wystawą, wystawą i badaniami, badaniami i instytucją, instytucją i polityką, polityką i językiem, językiem i formą zatrudnienia. Jego otwarty warsztat obchodzi konwencje, przetwarzając procesy instytucjonalne w zgodzie z duchem epoki postartystycznej, sprawdzając w praktyce prawdopodobieństwo stworzenia muzeum 3.0. Z myślą o przekraczaniu podziałów zawodowych i stymulacji twórczego potencjału uczestników, Alvaer wprowadza w życie podejście „niska umiejętność, wysoka wrażliwość”, naprzemiennie aktywizując uczestników i skłaniając ich do refleksji, używając zarazem artystycznych kompetencji, jak również innych ludzkich umiejętności. W tym celu Alvaer robi użytek z metod pochodzących z różnych dziedzin, wzajemnie zapylając takie obszary wiedzy, jak krytyczny management, sztuka partycypacyjna, praca społeczna oraz psychologia poznawcza.