Szczyt klimatyczny w Paryżu w 2015 roku był jednym z najważniejszych wydarzeń ostatnich czasów, decydującym o kierunku rozwoju globalnych polityk energetycznych. Stanowił okazję do zintensyfikowania działań wielu grup aktywistycznych i ekologicznych. Wybiegając w przyszłość, Greenpeace Polska przedstawił potencjalną sytuację energetyczną Polski w 2020 roku przy pomocy fikcyjnych okładek kilku poczytnych tygodników. Przyjmując optymistyczny scenariusz rewolucyjnego zwrotu do odnawialnych źródeł energii, relacjonuje nadchodzące zmiany z perspektywy środowisk konserwatywnych czy liberalnych wypowiadających się w kojarzonych z nimi gazetach. Hakowane okładki i materiały stworzono bez udziału redakcji pism na potrzeby kampanii edukacyjno-społecznej, starając się jak najwierniej użyć stylu i estetyki charakterystycznej dla każdego z tygodników opinii, powielając również umyślnie wątpliwej jakości rozwiązania wizualne czy sugerowany ton artykułów. Okładki zafunkcjonowały w postaci materiału rozdawanego w przestrzeni publicznej jako komentarz do braku zdecydowanych kroków w stronę postulowanej rewolucji. Był to przykład użycia kompetencji artystycznej, dzięki której projektuje się potencjalną zmianę w życiu wspólnoty, odwołując się do kodów komunikacyjnych charakterystycznych dla poszczególnych środowisk czytelników.
ROBIĄC UŻYTEK. ŻYCIE W CZASACH POSTARTYSTYCZNYCH
SKŁADA SIĘ
Z WYSTAWY
ORAZ
PROGRAMU PUBLICZNEGO,
W KTÓRYCH BIERZE UDZIAŁ PONAD STU
UCZESTNIKÓW